poniedziałek, 23 czerwca 2014

Serowe knedle z truskawkami



Przeważnie robię knedle z dodatkiem ziemniaków np. takie jak te : knedle ze śliwkami lub knedle z jabłkiem i cynamonem
Każdy je zna, a smakosze knedli z pewnością je bardzo lubią.

Tym razem postanowiłam nico zmodyfikować przepis, do knedli dodałam ser biały, a odjęłam ziemniaki;)

Serowe knedelki z truskawkami wyszły przepyszne, a dzięki temu, że nie trzeba było gotować i tłoczyć do nich ziemniaków, zrobiły się ekspresowo:)
Zajadaliśmy się nimi z wielkim smakiem.

Składniki (na ok. 16 sztuk):
  • 250g twarogu
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 16 truskawek
dodatkowo
  • śmietana, cukier, mięta lub masło i bułka tarta
Twaróg rozgnieść widelcem, połączyć z jakiem, mąką i cukrem.
Małe porcje ciasta rozpłaszczać w dłoniach, nakładać po 1 truskawce.
Formować knedle.
Gotowe knedle wrzucać na gotującą wodę.
Knedle gotować 4 minuty od wypłynięcia.
Gotowe knedle podawać ze śmietaną, posypane cukrem, udekorowane miętą, lub polane masłem i podsmażoną bułką tartą.









Przysmaki dla taty 4 By Niejadek Zjadł Obiadek Lato z... knedlami Lato w pełni!

14 komentarzy:

  1. Proszę też spróbować na słono, robione jak gnocchi - wspaniałe z rumienioną bułeczką :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś na takie knedle ochoty :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, bardzo lubię, jeszcze nie jadłam w tym roku :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeeeeeeej! Są tak apetyczne, że aż trudno napisać coś sensownego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne zdjęcia! Knedle wyglądają obłędnie! Myślałam, że truskawki jadłam już pod każdą postacią, ale zapomniałam o tych cudeńkach!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ujęcia, mniam! Zjadłabym od razu kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Knedle uwilebiam, ale jakoś boję się za nie zabrać:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko nic się nie bój:) Robienie knedli jest 1000 razy szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze niż pierogów:) Zapewniam cię, że to żadna filozofia, bez problemu zrobisz;)

      Usuń
  8. Antenka, ale które knedle są lepsze z zimniakami czy bez ziemniaków ?


    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I z ziemniakami i z serem są tak samo pyszne. Nie potrafię wybrać;) Trzeba spróbować. Jednak te z serem robi się zdecydowanie szybciej.

      Usuń
  9. Pyszne kuleczki, skuszę się na kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy Twoje również były trochę gumowe, czy dałam po prostu za dużo mąki ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...