wtorek, 27 maja 2014

Konfitura z róży




Maj, to  czas zbiorów płatków róży i przygotowań obłędnej, niepowtarzalnej, konfitury z róży.

Uwielbiam pachnące wypieki, serniki, babeczki, desery z dodatkiem tego obłędnie pachnącego kwiatu, dlatego gdy tylko dopadłam kilka krzaczków dzikiej róży, blisko mojego domu, wybrałam się na pierwsze zbiory.

Tymi wędrówkami zaraziłam i chłopaków i Emka, którzy ochoczo towarzyszą mi przy każdej wyprawie, zbierając płatki na wyścigi, który więcej zbierze. 
Dzięki temu, pod koniec maja, mogę pochwalić się kilkoma, pokaźnymi słoiczkami konfitury z róży, która wspaniale wzbogaci smaki w mojej kuchni. 

Dorobiłam się również dużego słoja cukru różanego, który niebawem zagości na moim blogu, oraz całego plutonu kandyzowanych płatków róż, które przydadzą mi się podczas dekoracji wypieków:)

Wkrótce zapraszam do siebie na pierwsze słodkości z dodatkiem konfitury z płatków róży. 
Oj będzie smacznie!:)

Składniki:
  • płatki róż
  • cukier (taka sama ilość jak mocno ubitej w misce róży)
  • odrobina spirytusu
  • odrobina soku z cytryny
Płatki róż oczyścić, usunąć białe końcówki.
Płatki róż ubić dokładnie w misce, dodać taką samą ilość cukru jak ubitych płatków róż.
Płatki róż utrzeć na miazgę (tradycyjnie ręcznie w makutrze lub tak jak ja blenderem;))
Pod koniec ucierania dodać odrobinę soku z cytryny i spirytusu.
Konfiturę przełożyć do wyparzonych słoiczków.






Domowy Wyrób Nowalijkowe Kucharzenie

8 komentarzy:

  1. świetna konfitura :) idealna do wielu dań :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Antenko, a czym najwygodniej utrzeć płatki ?

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tradycyjnie ręcznie w makutrze, lub tak jak ja szybko blenderem;)

      Usuń
  4. Otworzyć taki słoiczek zimą... :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do zimy, to już pewnie będzie po niej pyszne wspomnienie;););)

      Usuń
  5. Och, czytasz mi w myślach! Uwielbiam konfiturę z róży! Muszę sobie taką zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...