poniedziałek, 26 maja 2014

Francuskie ciasto rabarbarowo -migdałowe



Ciąg dalszy rabarbarowego love:)
On chyba nigdy mi się nie znudzi!

Dzisiejsza, moja propozycja, to rustykalne ciasto francuskie, z dodatkiem kwaskowego rabarbaru i pysznej, słodkiej, migdałowej masy.

Bosssskie połączenie:)
Paluszki lizać!

Inspiracja Apetyt i Smak.

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 500g rabarbaru
  • 100fg masła
  • 0.5 szklani cukru
  • 2 jajka
  • 150g mielonych migdałów
  • skórka z 1 pomarańcza
  • 2 szczypty cynamonu
  • 2 garście płatków migdałowych
Tortownicę (24cm) wyłożyć papierem do pieczenia.
Formę wylepić gotowym ciastem, tak by wystawało poza brzegi tortownicy.
Rabarbar obrać, drobno pokroić.
Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka, migdały, skórkę i cynamon.
Całość wymieszać.
Masę przełożyć na spód ciasta.
Na masie pookładać rabarbar.
Wystające brzegi ciasta zgiąć do środka.
Całość posypać płatkami migdałowymi.
Ciasto piec 40 minut w 180C do zrumienienia.










Rabarbalove Piknik majowy Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014

12 komentarzy:

  1. Świetna propozycja. Uwielbiam wariacje rabarbarowe, skorzystam na pewno:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wpraszam się na kawałek tego ciacha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądające ciacho! Chętnie zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie bym zjadła kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada niesamowicie! Juz sobie zapisuje do zrobienia!
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze znalazlas czas na udzial w mamowej akcji na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto pyszne, farsz rabarbarowy wspaniały. Zrobiłaś to obłędnie. Język mi chyba ucieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. co prawda paluszki lizać to trochę nieelegancko, ale chyba przy tym cieście nie mogłabym się powstrzymać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj zamarzył mi się bardzo kawałek takiego ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudownie maślane to ciasto francuskie i do tego z nutka pomarańczy i cynamonu. Wyobrażam sobie jak pachnie :)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  10. ja chcę kawałek! :) dlaczego ja nie mam czasu ostatnio piec :(

    OdpowiedzUsuń
  11. i ja jestem zakochana w połączeniu rabarbaru i migdałów! wspaniałe ciasto

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...