środa, 22 stycznia 2014

Bułki do hamburgerów. Najlepsze.




Delikatne, mięciutkie, puszyste, pachnące, po prostu najlepsze!:)
Najlepsze, domowe bułki do hamburgerów, jakie jadłam:)

Przetestowałam wiele przepisów i zawsze było z nimi coś nie tak.

Bułki do hamburgerów z tego przepisu, wychodzą  dokładnie takie jakie powinny.

Są idealne!

Innego przepisu już nie szukam, a na te sklepowe, więcej się nie spojrzę;)

Składniki (na dużych 8 bułek):
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 170ml ciepłej wody
  • 100g mleka w proszku
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1.5 łyżeczki cukru
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 10g drożdży
  • 1 łyżka mleka
  • 1 jajko
  • sezam do posypania
Mleko w proszku wymieszać z wodą, cukrem, masłem i pokruszonymi drożdżami.
Odstawić na 10 minut.
Dodać mąkę, roztrzepane jajko, sól.
Ciasto zagnieść.
Odstawić na 1 godzinę do wyrośnięcia.
Po godzinie ciasto ponownie zagnieść.
Uformować 8 bułek.
Bułki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko każdą spłaszczyć.
Bułki odstawić do ponownego wyrośnięcia na ok. 45 minut.
Wyrośnięte bułki posmarować mlekiem i posypać sezamem.
Bułki piec 15 minut w 200C.
Upieczone bułki do hamburgerów wystudzić na kratce. 










27 komentarzy:

  1. jeśli smakują tak jak wyglądają to poległam, będę je jeść na tony...:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio robiłam, a ten boczek czy szynka wystająca z bułki wyglada jak wystawiony język;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają tak perfekcyjnie, że nie można oderwać wzroku. Lepiej niż w najlepszej piekarni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomijam ich wygląd;) ważne, że w smaku są perfekcyjne:D

      Usuń
  4. Fantastyczne! Tylko zajadać! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają jak z najlepszej piekarni! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły śliczne i na pewno też są bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale wyglądają te bułki! Nabrałam ochoty na burgera domowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow, jakie ładne i pulchniutkie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bułki fajne, ale hamburgery z nimi są jeszcze fajniejsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na co mogę zamienić mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam zamieniać. Uważam, że to właśnie dzięki mleku w proszku bułki wyszły tak dobre. w wersji bez mleka w proszku bułki nie wyszły tak smaczne. Myślę, że coś w tym mleku musi być, że dzięki niemu bułeczki wychodzą fantastycznie.

      Usuń
  11. Mam kilka pytań bo nie wiem co robię nie tak ale ciasto nie chce ładnie wyrosnąć chociaż zagniotłam porządnie. Po godzinie przy formowaniu bułek ciasto jest mało elastyczne, twarde i wychodzi z nich bułkopodobne coś. Za nic na świecie nie chce uformować się w ładną kulkę :/ W smaku jest bardzo dobre ale bułki wyszły malutkie i twarde a nie takie jak na zdjęciu :(

    1. Czy na pewno w przepisie ma być tylko 10g drożdży ?
    2. Czy zamiast mleka w proszku może być granulowane przetarte na proszek bo tego zwykłego nie sposób dostać nigdzie :/?

    Generalnie do 170ml ciepłej wody wrzuciłam 10g zwykłych drożdży, 1,5 łyżeczki cukru i 2 łyżki masła. Następnie dodałam do tego 100g przetartego na proszek mleka granulowanego. Wszystko miksowałam mikserem aby nie było grudek. Po 10 min dodałam roztrzepane jajko i sól i stopniowo do masy dodawałam mąkę. Proszę o pomoc bo chciałabym robić bułki częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w przepisie jest wszystko ok. do upieczenia bułeczek potrzeba 10g drożdży.

      Nie polecam mleka granulowanego, piekę tylko na zwykłym, pełnym mleku w proszku. Granulowane mleko jest mlekiem odtłuszczonym, a tu potrzeba pełnego, tłustego.
      Nie wiem gdzie Pani mieszka, ale nie zauważyłam problemu z dostaniem takiego mleka. Bez problemu można je dostać w sieci Carrefour, Real czy Auchan.

      Podczas pieczenia proszę pamiętać, żeby używać świeżych drożdży. Wypiek nie wyrośnie na starych drożdżach oraz aby mleko/woda nie były za gorące. Woda ma być ciepła nie gorąca, a reszta produktów ma mieć temperaturę pokojową.

      Usuń
    2. Drożdże były świeże, woda ciepła więc myślę że to mleko było winowajcą ;)
      Dziękuję bardzo za odpowiedz i wskazówkę gdzie szukać tego odpowiedniego.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...