środa, 31 października 2012

Biszkopt z gruszkami



Dzisiejszy przepis na biszkopt jest dziecinnie prosty, ale i bardzo smaczny. 

W taki paskudny jesienny (a raczej już zimowy!) dzień, to puszyste, lekkie, delikatne ciasto z nutką cynamonu, poprawi humor każdemu, a soczyste kawałki słodkich gruszek, przywołają wspomnienia minionego lata. 
Pycha!
Do tego kubek gorącej kawy, albo herbaty i chandra idzie w siną dal. 
 
Składniki:
  •  2/3 szklanki mąki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2/3 szklanki cukru
  • łyżka cynamonu
  •  3 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2-3 gruszki 

Jajka i cukier ubić na puszystą masę. 
Dodać maki, cynamon i proszek do pieczenia.
Wymieszać jedynie do połączenia się składników.
Tortownicę (ja użyłam 26cm, ale polecam użyć mniejszej, ciasto wyjdzie wyższe) wyłożyć papierem do pieczenia. 
Wlać ciasto.
Gruszki umyć, obrać, pokroić w plastry.
Ułożyć na cieście.
Piec w 180C ok. 40-45 minut. 





Potrawy rozgrzewające

19 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale!
    Gruszki w cieście są wyjątkowo pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Akurat wczoraj jak robiłam zakupy to wpadły mi w oczy gruszki:)) A tu proszę u Ciebie biszkopt z gruszkami! Bardzo lubię ciasta biszkoptowe, są delikatne i puszyste, a owoce to taki bonus:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dziecko uwielbiałam takie ciasta. Czasem babcia piekła je z jabłkami, czasem z gruszkami. W obu wersjach były pyszne!

    pozdrawiam ciepło

    Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cisto biszkoptowe nie jest moim ulubionym ciastem, ale w wersji z jabłkiem/gruszką/brzoskwinią, to już inna bajka:D:D

      Usuń
  4. Mam właśnie w koszyku 3 gruszki, któe czekają...Już wiem na co:-)Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. puszysty wyszedł, ale niski.
      Za duża tortownica:/ gdyby była mniejsza biszkopt wyszedłby idealny:)

      Usuń
  6. świetne, delikatne i puszyste, a jak pomaga w walce z chandrą, to się wirtualnie częstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno temu piekłem biszkopt z gruszkami, do którego dodawaliśmy olejek do ciasta o aromacie ananasa, genialne połączenie, gruszki smakowały jak ananas :) Wiem, że chemia, ale jak trafię gdzieś na ananasowy olejek to strzelę sobie takie wspomnienie z dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak gdzieś taki trafisz daj znać, od razu kupię, bo czegoś takiego jeszcze nie używałam:D

      Usuń
  8. Za oknem ciągle pada, więc takie ciasto jak najbardziej by sie przydało.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...