niedziela, 23 września 2012

Gofry z kremem z mascarpone i białej czekolady

 
 Gofry lubi chyba każdy, my również:)
Wiele lat robiłam je z jednego przepisu, nic w nim nie zmieniając, ale tym razem odważyłam się zrobić je trochę inaczej.

Szkoda, że tak późno przyszło mi do głowy, żeby poeksperymentować z ciastem na gofry. Z poniższego przepisu wychodzą chyba najlepsze, najbardziej chrupiące, najbardziej leciusieńkie goferki jakie jadłam:)
Moim zdaniem idealne!
Teraz to ciasto na gofry stało się moim numerem jeden:)

Przygotowałam do nich wspaniały krem z mascarpone i białej czekolady. Nie muszę nikomu go zachwalać, bo chyba każdy wie, że  masa z dodatkiem takich składników wychodzi pyszna.
Uważam również, że ten krem sprawdzi się jako masa do torta, ciasta, albo jako dodatek do deserów czy owoców. 
Poezja!

Składniki:

Ciasto

  •  2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka,
Krem
  • 125g mascarpone
  • 200ml śmietanki kremówki 30%
  • 50g białej czekolady 
  • ulubione owoce (u mnie brzoskwinie i kiwi)
Rozgrzać gofrownice. 
Żółtka oddzielić od białek.
Wszystkie składniki na ciasto ubić mikserem na gładką masę (oprócz białek).
Białka ubić na sztywno.
Pianę delikatnie wymieszać z ciastem.
Gofry piec w gofrownicy na rumiano kilka minut.

Bitą śmietanę ubić na sztywno.
Czekoladę rozpuścić i przestudzić.
Śmietanę, czekoladę i serek delikatnie ze sobą połączyć.
Gofry podawać z powstałym kremem i owocami.











Gofrownia

44 komentarze:

  1. Mniam... Wiesz co? Chyba zrobię sobie dziś gofry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne gofry ;) a ten krem? istna rozpusta dla podniebienia!
    Dziękuje za udział w akcji "Kiwi Cię Zadziwi" i zapraszam do dodawania kolejnych przepisów ;)!

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie muszą smakować z tym kremem.:)
    Choć ja gofry wolę na sucho lub z dżemem jedynie, ale nie zmienia to faktu,że krem fajny i ładnie podane.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne gofry! Ja też kiedyś piekłam, jak kupiłam gofrownicę to produkowałam je jak oszalała:)) Takie smakowitości w sam raz na dzisiejszą zimną pogodę na poprawę humoru:)
    Ach....a ja głupia znowu tu zajrzałam z pustym brzuchem....;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma wyjścia, musisz upiec gofry;) koniecznie z takim kremem;)

      Usuń
  5. A moje gofry nie chcą ostatnio odchodzić od gofrownicy;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z moimi było podobnie:/ dlatego przed każdym smażeniem delikatnie smarowałam gofrownicę olejem,problem znikł;)

      Usuń
  6. A ja nie mam gofrownicy i bardzo cierpię z tego powodu!;(

    Zazdroszczę Tobie takich frykasów, oj zazdroszczę i to bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie czas zainwestować w gofrownicę;) i frykasy będą w zasięgu ręki;)

      Usuń
  7. mmmm pięknie wyszły! chętnie bym schrupała :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś połączyłam bitą śmietanę z białą czekoladą, ciekawe, jak smakuje z mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie robiłem gofrów, ale z tego co pamiętam to zawsze miałem problem z uzyskaniem odpowiedniego ciasta, żeby ładnie wyrosło i było chrupiące, następnym razem spróbuję Twojej metody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuj, bo z tego przepisu wychodzą extra chrupiące gofry:)

      Usuń
  10. przepyszne ciasto gofrowe i jeszcze te owoce... idealna całość :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jaki smakowity gofr! mam na niego smaka!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ojjj a ja na diecie :(
    ehhh ale mam smaka teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ostatnio mam wielką ochotę na gofry a tu takie cuda! pychotka, porywam jednego z takimi dodatkami *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonałe, cudownie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten krem musi być idealny, a gofry to fajna przekąska, która przypomina o super wakacjach :) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojej, tego mi teraz trzeba! Czuję, że takie gofry od razu postawiłyby mnie na nogi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. pychota, od razu mam ochote chwycic takiego gofra:)

    OdpowiedzUsuń
  18. pysznościowe! a ten krem to jadłabym prosto z miseczki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądam zdjęcia tych gofrów i tak się zastanawiam, dlaczego ja jeszcze gofrownicy się w życiu nie dorobiłam!?!

    OdpowiedzUsuń
  20. Och jak ja dawno nie jadłam gofrów. A teraz przez te cudowne i pyszne zdjęcia mam na nie wielką ochotę :-D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow..ale cudne gofry..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...